Het belang van een goede website voor uw bedrijf

Veel mensen brengen het grootste deel van hun tijd door op het internet. Ze kopen een product, doen een beroep op een dienst, lezen een blog of entertainen zichzelf. Internet hervormt voortdurend de manier waarop we in contact komen met mensen en informatie delen.

Gezien de hoeveelheid tijd die mensen op het internet doorbrengen, zijn ook bedrijven online gegaan. Voor ondernemingen van elke grootte zijn sociale media en een website cruciaal geworden. Als u geen bedrijfswebsite heeft, verliest u veel potentiële klanten online. Door het belang ervan te kennen, kan u uw bedrijf moeiteloos laten groeien.

Bij BREEX Salesmakers hebben we de nodige expertise en ervaring om voor u een website op maat te bouwen. Stuur ons gerust een bericht als u interesse heeft of als u meer wil weten.

Wat maakt een website succesvol?

Of u nu met een beperkt budget op internet aanwezig bent of een grote internationale onderneming leidt, een goede website opent de deur naar een waaier aan mogelijkheden.

Goede websites stellen de bezoeker centraal, verbeteren de gebruikerservaring (UX) en kunnen krachtige marketinginstrumenten worden. U investeert in digitale marketing om mensen naar uw website te leiden – nu moet u de ervaring leveren die ze verwachten wanneer ze op uw website terechtkomen.

Om uw website succesvol te maken, moet u eraan werken. Dat begint bij het webdesign en wordt voortgezet met copywriting, online marketing, SEO, de beveiliging en de implementatie van vertrouwenssignalen. Bovendien moeten al die elementen op elkaar inspelen.

Kwalitatieve website met responsief webdesign

Zes redenen om een website te laten bouwen

Een website is een nuttig instrument. Hij is een van de beste manieren om een online reputatie op te bouwen, of u nu ondernemer, werkzoekende, kunstenaar of schrijver bent. Een eigen website maken is niet moeilijk; met behulp van templates en tools kan een website al snel online geplaatst worden. Hier volgen alvast zes redenen om een professionele website te laten bouwen.

24/7 beschikbaar

De meeste bedrijven of handelaars hebben vaste werktijden. Een typische winkel of bedrijf is bijvoorbeeld open van 09.00 uur tot 17.00 uur en is in het weekend gesloten. In tegenstelling tot een verkoper wordt een website niet moe of ziek en vereist die geen verlofdagen. Wanneer een klant iets wenst te kopen, producten of diensten wil onderzoeken, informatie wil verzamelen of vragen heeft, is uw website maar liefst 24/7 beschikbaar.

Door tijdsbeperkingen te elimineren en een informatieve en gebruiksvriendelijke website te ontwerpen, creëert u een flexibele ervaring. Zo vermindert u eventuele barrières, waardoor een aankoop of interactie met uw onderneming vlotter verloopt. Daarenboven kan u op die manier diensten verlenen en verkopen zonder dat u fysiek de deuren van uw zaak hoeft te openen. Dat zal de inspanningen en kosten van uw bedrijfsactiviteiten tot een minimum beperken zonder de customer journey te beïnvloeden.

Wereldwijd bereik

In onze gemondialiseerde economie geldt: hoe minder barrières tussen u en de wereld, hoe beter. Een website is dan ook het uithangbord van uw kennis en uw aanbod. Iedereen ter wereld kan uw verhaal ontdekken. Of u nu een zakelijke websitebouwer inzet of uw eigen website maakt, u kan uw expertise en passie overbrengen of producten en diensten promoten op hetzelfde niveau als ’s werelds grootste organisaties.

Via een website kunnen mensen uw bedrijf vinden als ze naar u zoeken in een zoekmachine zoals Google, Yahoo of Bing. Desondanks kunnen ze u ook zonder website vinden, bijvoorbeeld via een vermelding in een telefoongids. Laat u dat echt aan het toeval over? Wil u niet liever zelf beïnvloeden wat men over uw bedrijf kan vinden en ervoor zorgen dat u in de zoekresultaten verschijnt?

Bevorderd uw naambekendheid

Met behulp van een website creëert u naamsbekendheid en presenteert u uw merk aan potentiële klanten. Hij helpt uw bedrijfsimago te versterken door het doelpubliek te laten weten wie u bent en waarvoor u staat. Een website verschaft betrouwbare informatie aan consumenten, zodat uw bedrijf zich van de concurrentie kan onderscheiden.

Een website vormt het middelpunt van uw online aanwezigheid. Er zijn verschillende online platformen waarmee bedrijven in contact kunnen komen met klanten. Denk aan sociale media, e-mail, blogs, zoekmachines en advertenties. Hoewel die op andere kanalen kunnen gepost worden, zullen ze uiteindelijk naar uw website terugverwijzen. Daar kunnen leads meer over uw onderneming te weten komen en actie ondernemen – zoals een product bestellen.

Versterk uw geloofwaardigheid & betrouwbaarheid

Een van de voornaamste redenen om een website te laten ontwikkelen, is om de geloofwaardigheid van uw organisatie te vergroten. Zo kan u de zorgen van uw prospecten temperen en een positieve indruk bij hen achterlaten. 

Hoogstwaarschijnlijk zijn er meerdere partijen die vrijwel hetzelfde als u aanbieden. Daarom moet u een aantrekkelijke website ontwerpen die consumenten duidelijk informeert. Zo bouwt u uw geloofwaardigheid op, waardoor mensen effectief betrokken raken en genoeg vertrouwen in u krijgen om actie te ondernemen.

Naast de geloofwaardigheid is de betrouwbaarheid van uw website cruciaal. Om beide zaken te optimaliseren, houdt u bij het websiteontwerp best rekening met twee componenten: reputatie en beveiliging.

Reputatie houdt in dat u bezoekers garandeert dat uw bedrijf een betrouwbaar imago heeft, dat uw klanten hun bestellingen op tijd krijgen en dat u zelf volledig achter uw producten staat.

Met beveiliging bedoelen we dat u gebruikers verzekert dat uw website veilig is. U weet dat misschien zelf wel, maar u mag er niet van uitgaan dat bezoekers dat ook weten. Bovendien betekenen inbreuken, hacks en gegevensverlies dat beveiliging belangrijker dan ooit is geworden.

Updates & aankondigingen

Aangezien uw website 24/7 beschikbaar is, kan u uw klanten op de hoogte houden van updates en aankondigingen. Zo blijven ze geïnformeerd over alles wat u voor hen kan betekenen. Wanneer iets voor hen relevant is, vergroot u de kans dat u hen kan overtuigen.

Stel uw online etalage tentoon

Uw website is het online equivalent van uw etalage. Vrijwel elk bedrijf heeft er een, maar om succesvol te zijn, is het net zo cruciaal dat die een uitnodigende weerspiegeling van uw bedrijf is en dat u er de juiste informatie op terugvindt.

Gebruik uw website als een plek om te benadrukken waarom uw bedrijf de moeite loont en waarom iedereen erbij betrokken zou willen zijn – of dat nu als klant, werknemer, partner of sponsor is. Met andere woorden: deel uw merkverhaal, beschrijf uw waarden en zet vooral uw producten en diensten in de spotlights.

Heeft u interesse in een doeltreffende website of webshop?

Wat mag er in uw website niet ontbreken?

Zoals eerder vermeld, is een website het ultieme online uithangbord voor uw onderneming. Hij moet echter goed uitgewerkt zijn om de gewenste resultaten te behalen. Als experten in het domein hebben we voor u onderzocht welke elementen cruciaal zijn om een doeltreffende website te ontwerpen. Hieronder vindt u die terug:

Uitgesproken doelstelling

Alvorens u aan uw website kan beginnen, is het aangewezen om de volgende vragen te beantwoorden:

  • Wat is het doel van uw website?
  • Wat wil ik met mijn website bereiken?
  • Wie behoort tot het doelpubliek van mijn website?
  • Waarnaar is mijn doelpubliek op zoek?

Elk bedrijf en bijhorend doelpubliek is uniek en heeft dus ook andere noden en wensen. Door uw eigen behoeften en die van uw doelpubliek in kaart te brengen, komt u te weten wat de effectieve doelstelling is van uw website. Dit is dan ook de basis waarop uw website samengesteld wordt.

Aantrekkelijk design

Het eerste wat uw gebruikers zien als ze op uw website terechtkomen, is uw design. Dat zet dus ook de toon voor uw bedrijf. In één blik weten ze al of ze op de website zullen blijven. De eerste indruk van uw webdesign is dus cruciaal om uw doelen te behalen.

Laat uw design bijvoorbeeld op uw doelpubliek aansluiten en let erop dat het er niet verouderd uitziet. Daarnaast moet uw website de waarden van uw onderneming uitstralen. Door voor eigen, haarscherpe afbeeldingen te opteren in plaats van stockfoto’s, tilt u het ontwerp van uw website eveneens naar een hoger niveau.

Verder maakt u van uw website één consistent geheel met een eenduidig design. Om dat te bereiken, kan u een duidelijke merkidentiteit afbakenen. Die identiteit omvat uw bedrijfsnaam, uw logo, een typografie, kleurpaletten enzovoort. Door die elementen op uw website toe te passen, creëert u een aantrekkelijk totaalbeeld voor uw doelpubliek.

Gebruiksvriendelijke navigatie

Uw website mag geen doolhof zijn waarin klanten verdwalen. De navigatie van uw website moet zo eenvoudig en vanzelfsprekend mogelijk zijn. De beste navigatie geeft websitebezoekers suggesties terwijl ze door uw inhoud gaan.

Menuonderdelen moeten goed toegankelijk zijn op elke pagina. Zo kan een gebruiker steeds exact weten waar op de website hij zich bevindt en gemakkelijk naar de gewenste pagina surfen. Met een sitemap kan een bezoeker zich goed oriënteren.

Hoewel een navigatie misschien overbodig lijkt, zijn de meeste websites op dat vlak nog voor verbetering vatbaar. Let er ook op dat er een grens is tussen een gebruiksvriendelijk menu en een vervelend menu, en dat functionaliteit centraal dient te staan.

Kwalitatieve copywriting

Er is geen alternatief voor kwalitatieve inhoud. Of het nu gaat om marketinginspanningen of om nuttige informatie aan bezoekers meedelen, alleen inhoud van uitzonderlijke kwaliteit kan bezoekers boeien. Het doel van zulke teksten is immers om klanten bij te staan, zodat ze de informatie vinden die ze nodig hebben. 

Hoe meer tijd ze op uw site doorbrengen om daadwerkelijk de informatie te ontdekken, hoe beter. Daarnaast leiden goed geschreven teksten tot klanten die anders misschien nooit met u in zee zouden zijn gegaan.

Inhoud is een onmisbaar instrument waarmee u op een slimme manier leads genereert. Hoogwaardige informatie leert uw bezoekers uw bedrijf kennen en van uw diensten te genieten, uw producten te kopen enzovoort.

Goed uitgewerkte responsiviteit

Tussen 2013 en 2015 nam het internetgebruik via smartphones met 78 % toe. Dat aantal is sindsdien alleen nog maar gestegen. Als u online resultaat wil boeken, moet u een website laten bouwen die geschikt is voor alle gebruikers – dus ook voor personen die via hun smartphone surfen.

Hoewel grafisch ontwerp en drukwerk nog steeds actueel zijn, heerst er geen twijfel over het feit dat we ons in het digitale tijdperk bevinden. Om te slagen, moet uw website dus zeker aan de volgende eisen voldoen.

Duidelijke call-to-actions

Op straat kan u een folder aan iemand bezorgen en vervolgens weer verder lopen. Een betere manier is om iemand meteen te verzoeken een proces aan te gaan dat tot een verkoop kan leiden. Hetzelfde geldt voor uw website. U hoeft daarvoor slechts een eenvoudige boodschap te verspreiden, zoals “bekijk onze demovideo” of “schrijf u gratis in”. In feite zou er bij elke stap van het ontdekkingsproces van een prospect een call-to-action moeten zijn.

Nadat u tijd, moeite en geld heeft gespendeerd om een website te maken, wil u natuurlijk niet dat uw bezoekers vertrekken zonder enige actie te ondernemen. Door een bezoeker tot actie aan te zetten, kan u conversies genereren en uiteindelijk uw verkoop stimuleren. Beknopte en goed leesbare CTA’s op uw website plaatsen, brengt heel wat voordelen met zich mee. Denk aan mensen overhalen om uw website of inhoud online te delen of hen aanmoedigen om uw product of dienst te kopen.

Doeltreffende SEO

SEO staat voor Search Engine Optimisation. Om het simpel te zeggen: goede SEO optimaliseert uw zichtbaarheid online. Dat betekent dat hoe meer mensen uw website zien, hoe meer uw online verkeer toeneemt en hoe beter uw kansen zijn om uw product of dienst te verkopen.

SEO draait om kwantiteit en kwaliteit. Hoe beter uw website aan zowel de back- als de front-end is, hoe meer verkeer u naar uw website krijgt en hoe meer zoekmachines uw positie in de zoekresultaten zullen verhogen. Door een doeltreffende SEO-campagne op te bouwen, combineert u SEO-elementen met behulp van gegevens. Die elementen bestaan uit:

  • een zoekwoordenanalyse
  • backlinks opbouwen
  • inhoud creëren

Kortom, SEO maakt uw website zichtbaarder en genereert meer bezoekersverkeer. Die prospecten kunnen dan in klanten omgezet worden. Bekijk de SEO-tools die u voor een optimale positie in de zoekresultaten kan inzetten.

Zichtbare contactinformatie

Verzekeren dat bezoekers u gemakkelijk kunnen contacteren, is een van de handigste manieren om leads te genereren. Door goede contactinformatie komt u immers toegankelijk over, wat vertrouwen schept.

Uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres moeten op elke pagina van uw website direct te vinden zijn. Dat komt omdat veel bezoekers via de zoekmachines binnenkomen op een aantal specifieke pagina’s. Plaats die gegevens bovenaan, onderaan of in een van de marges.

Het team van BREEX Salesmakers huist stuk voor stuk specialisten die voor u de optimale website op maat kunnen bouwen. Van creatieve designers tot taalkundig onderlegde copywriters, ons team helpt uw professionele doelen te realiseren. Geef ons een seintje als u meer wil weten over wat wij voor uw onderneming kunnen betekenen.

WordPress, de tool voor professionele websites

WordPress is een contentmanagementsysteem (CMS) waarmee u websites kan hosten en bouwen. WordPress bevat een pluginarchitectuur en een templatesysteem, zodat u elke website aan uw onderneming, blog, portfolio of online webwinkel kan aanpassen.

Er zijn een aantal manieren waarop u uw droomwebsite met WordPress kan realiseren. Dankzij het gemak en de veelzijdigheid ervan kunnen de meeste gebruikers en ondernemers een website opzetten die aan hun behoeften voldoet.

WordPress wordt zowel door particulieren als bedrijven ingezet, net als door onze eigen firma. De website waarnaar u nu kijkt, wordt dus ook door WordPress ondersteund.

Een van de grootste voordelen is dat WordPress gratis en open-source software is. Hoewel u een beetje voor hosting moet betalen, hoeft u nooit te betalen om de WordPress-software te benutten, wat bij de meeste alternatieven zeker niet het geval is.

Zelfs als u geen ontwikkelaar bent, kan u uw website aanpassen dankzij het enorme ecosysteem van thema’s en plug-ins. Thema’s veranderen vooral hoe uw website eruitziet, terwijl plug-ins vooral de werking van uw website beïnvloeden. Er bestaan kleine plug-ins zoals een contactformulier en grote zoals een webwinkel. Momenteel zijn er meer dan 50.000 gratis WordPressplugins en 5.000 gratis WordPressthema’s, evenals talloze premiumopties. Met andere woorden: er is keuze te over!

Wil u een website of webshop op maat laten bouwen?

Uw website op maat

Wil u een website op maat laten vormgeven? Dan bent u bij BREEX Salesmakers aan het juiste adres. Alvorens wij aan het ontwerp en de content van uw website beginnen, zitten wij graag met u samen. Zo luisteren wij naar uw voorkeuren om de best mogelijke website voor u op te zetten. Door onze zin voor nauwkeurigheid zal er sowieso niks aan ontbreken. Stuur ons gerust een bericht als u interesse heeft in een website op maat.

Verkoop online via uw kwalitatieve webshop

Naast websites op maat kan u op de expertise en ervaring van BREEX Salesmakers rekenen om een webshop te laten ontwikkelen. Zo kan u 24/7 uw producten promoten in een online etalage. Wil u een webshop laten bouwen? Of heeft u verder nog vragen? Contacteer ons dan vrijblijvend.