Digitale administratie: voordelen voor boekhouders & ondernemers

Bent u die stapel aan papieren documenten in uw kast ook beu? Dan hebben wij de oplossing die u hiervoor nodig heeft. Digitaliseer uw administratie en verwerk deze documenten op een eenvoudigere manier.

Ontdek in deze blog wat we precies met digitale administratie bedoelen en welke voordelen dit met zich meebrengt voor ondernemers, alsook accountants.

Wilt u zelf overstappen naar digitale administratie of heeft u hier verder nog vragen over? Neem dan gerust contact met ons op. Bij BREEX Smartworks helpen wij u graag verder. Wij zitten graag met u samen om de mogelijkheden voor uw onderneming te bespreken en de stap naar digitalisering te zetten.

Wat bedoelen wij met digitale administratie

Met digitale administratie bedoelen we het omzetten van de papieren processen van een onderneming naar digitale processen. Deze laatste worden vaak geautomatiseerd om de werking efficiënter te laten verlopen. Het doel van deze digitalisering is om enerzijds papierloos te werken, wat ook voor een ecologische oplossing zorgt binnen uw onderneming. Anderzijds is het ook de bedoeling om uw onderneming zo goed mogelijk te laten lopen.

U kan uw administratie op twee verschillende manieren digitaliseren:

  • Door uw documenten in te scannen en deze als pdf-bestanden in mappen op uw computer op te slaan.
  • Met behulp van administratiesoftware.

Aangezien deze laatste de interessantste manier is om uw administratie te digitaliseren, is dit de methode dat we in deze blogpost voornamelijk bespreken.

E Akte Verwaltung OZG Papierloses Büro Behörde Digitalisierung

Voordelen van digitale administratie voor ondernemers

Ondernemers zijn de eerste personen die baat hebben aan het overstappen naar digitale administratie. Niet overtuigd? Hier zijn een aantal redenen om met uw onderneming over te schakelen naar digitale administratie:

  • Minder risico op fouten

Administratie is cruciaal voor de goede werking van elke onderneming. Het is dus van zelfsprekend dat deze foutloos moet zijn. Door met administratiesoftware te werken kan u uw bedrijfsprocessen, waaronder uw digitale administratie, automatiseren. Het risico op fouten is hiermee fel vermindert.

  • Online archief

Uw administratie is dankzij administratiesoftware steeds binnen handbereik. In slechts een paar kliks vindt u alle documenten terug. Zo hoeft u nooit meer tussen uw papieren, die in een folder in uw kast, liggen te zoeken.

  • Tijd besparen

Administratie kan binnen een onderneming heel wat tijd innemen. Dit is tijd die u in andere activiteiten zou kunnen investeren, zoals uw bedrijfsactiviteit of vrije tijds activiteiten. Vermijd uw administratie in het weekend of ’s avonds te moeten uitvoeren. Stap nu over op digitale administratie en laat deze taken grotendeels automatisch te laten uitvoeren. Zo kan u efficiënter werken.

  • Beter inzicht

Uw administratiesoftware zorgt ervoor dat al uw documenten op één plaats gecentraliseerd worden. Dit zorgt ervoor dat u informatie snel kan terugvinden. Bent u bijvoorbeeld op zoek naar een specifieke factuur? Geen probleem. In uw programma vindt u deze in slechts een aantal kliks terug. Wilt u een beter inzicht in uw financiën (zowel inkomsten als uitgaven)? Ook hiervoor is uw administratiesoftware de ideale oplossing.

  • Ecologisch

Wenst u uw onderneming ecologisch te laten draaien? Dan kan u dit ook bereiken met digitale administratie. Zo vermindert u het aantal papieren documenten dat in uw bedrijf gebruikt worden. Door dit met uw partners, leveranciers, etc. te bespreken, kan u ook uw inkomende documenten digitaal ontvangen.

Wilt u ook van deze voordelen genieten? Kies dan voor kwalitatieve administratiesoftware. Bij BREEX Smartworks helpen wij het beste programma voor uw administratie te kiezen. Heeft u daarnaast nog vragenStuur deze naar ons door. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Wilt u overstappen op digitale administratie?

Voordelen van digitale administratie voor accountants

Ondernemers zijn niet de enigen die voordeel halen uit digitale administratie. Accountants zullen er ook baat bij hebben als hun klanten digitale administratie gebruiken. Net als voor ondernemers hebben wij de belangrijkste voordelen van digitale administratie voor accountant voor u op een rijtje gezet:

  • Correcte documenten op het juiste moment ontvangen

Wilt u een garantie dat uw klanten de correcte documenten op tijd doorsturen? Laat hen overstappen op kwalitatieve administratiesoftware. Zo wordt hun administratieproces geautomatiseerd en ontvangt u tijdig en digitaal alle nodige documenten. Bovendien loopt u minder risico om fouten in deze digitaal verwerkte documenten terug te vinden.

  • Duidelijk overzicht over de documenten

Een klant die uw kantoor binnenstapt met een folder vol papieren heeft deze niet altijd op een logische manier geordend, waardoor u de juiste informatie niet gemakkelijk kan terugvinden. Hierdoor bent u heel wat tijd kwijt. Door administratie te digitaliseren verkrijgt u een duidelijk overzicht over de documenten.

  • Koppelingsmogelijkheid met uw boekhoudsoftware

Werkt u alvast met boekhoudsoftware? Zorg er dan voor dat uw klanten kiezen voor administratiesoftware die u aan uw eigen programma kan koppelen. Zo vereenvoudigt u het volledige proces en haalt u het meeste uit beide programma’s. Behoud op deze manier een doeltreffende samenwerking met uw klanten.

  • Tijdbesparend

Zoals hierboven alvast vermeld is, heeft de automatisering van digitale administratie een tijdbesparend effect voor zowel ondernemers als accountants. U hoeft minder tijd te investeren in het zoeken naar de juiste documenten en kan tijdig aan de verwerking van de documenten beginnen. Heeft de administratiesoftware een aparte account voor boekhouders kan u de nodige documenten zelf ook in het programma raadplegen.

  • Ecologisch

Vermijdt het afprinten van administratieve documenten. Dit vraagt heel wat papier en inkt. Door uw klanten te vragen om over te stappen op digitale administratie kan u als accountant ook ecologisch te werk gaan.

 

Heeft u gepersonaliseerd advies nodig over digitale administratie voor accountants? Bij BREEX Smartworks zitten wij graag met u samen om de mogelijkheden van administratiesoftware te bespreken. Maak nu alvast een vrijblijvende afspraak en geniet binnenkort ook van de bovenstaande voordelen.

Heeft u interesse in administratiesoftware?

Ga aan de slag met administratiesoftware

Heeft u interesse in degelijke administratiesoftware? Dan is MYBREEX een interessante oplossing voor uw administratie. Bespaar tijd met foutloze, digitale administratie. Wij komen graag bij u langs om een demo van onze administratiesoftware te geven. Daarbij beantwoorden wij uw vragen. Zo kan u een geïnformeerde beslissing nemen voor uw onderneming. Maak nu alvast een vrijblijvende afspraak.