Waarom is goede copywriting belangrijk voor uw website?

Copywriting is een marketingpraktijk waarbij geschreven woorden worden gebruikt in reclame- en promotiemateriaal om de aandacht te trekken, mensen te betrekken en hen tot actie aan te zetten. Of het nu gaat om een inschrijving op een nieuwsbrief, een klik op een link, een telefoontje, een product aankopen of een dienst inhuren, copywriting is een continu proces. Daarbij moet er consistent materiaal geproduceerd worden om reclame voor uw merk te maken.

Als bedrijfseigenaar wil u ongetwijfeld het meeste uit uw tijd en geld halen. Dankzij een goede tekst worden uw marketinginspanningen beloond. Kortom, copywriting kan bedrijven als het uwe helpen om winstgevende relaties met uw doelpubliek op te bouwen en te onderhouden.

Bent u op zoek naar degelijke copywriters om uw marketing te verbeteren? BREEX Salesmakers heeft de nodige vakkennis en ervaring om u daarmee van dienst te zijn. Stuur ons gerust een bericht als u meer informatie wenst.

Waarop is copywriting van toepassing?

Zowel online als offline kan u copywriting op heel wat marketingpraktijken toepassen. Wij focussen ons voornamelijk op onlinemarketing. Zo kan u copywriting onder meer gebruiken voor de inhoud van uw website, socialemediaberichten en advertenties. Goed geschreven teksten zullen bij uw doelpubliek in de smaak vallen en het overtuigen.

Waarom is goede copywriting belangrijk?

Kwalitatieve content kan voor heel wat voordelen zorgen voor uw onderneming. Zowel kleine, als grote bedrijven trekken profijt uit goed geschreven teksten. Hieronder vindt u een aantal redenen om uw teksten aan professionele copywriters over te laten:

Naambekendheid

Met goede teksten verhoogt u uw naambekendheid. Uitmuntende copywriting onderscheidt u immers in een zee van berichten en creëert een gevoel van authenticiteit. Omdat mensen elke dag door talloze online berichten worden overspoeld, zien ze reclame vaak als oplichterij.

Grijp de aandacht van uw lezer lang genoeg door een krachtig verhaal te vertellen. Zo vergeten mensen hun zorgen en zetten ze hun vooroordelen opzij. Daarenboven luisteren ze gerichter naar uw boodschap.

Spreek het geschikte doelpubliek aan & bouw een relatie op

Via schriftelijke inhoud kan u de relatie met uw klanten verbeteren door op hun vragen te reageren en op hun behoeften in te spelen. Klanten waarderen het als ondernemingen moeite voor hen doen en met hen in gesprek te blijven.

Copywriting is de brug die een langdurige band tussen u en uw klanten opbouwt. Klantenservice begint met de boodschap die u overbrengt. Teksten stimuleren loyaliteit, waardoor klanten uw onderneming trouw zullen blijven en die zullen aanbevelen. Zo ontwikkelt u een heuse gemeenschap.

Gemakkelijker betrouwbare, informatieve & educatieve inhoud creëren

Veel experts in hun vakgebied vinden het moeilijk om dingen uit te leggen, zelfs op beginnersniveau. Met een diepgaand begrip van een niche en grondig vooronderzoek hebben copywriters vaak de juiste hoeveelheid kennis om informatieve en educatieve inhoud te publiceren die de marketing van uw bedrijf zal stimuleren.

Omdat u als crack in uw vak elk aspect van uw bedrijf door en door kent, zal uw perspectief anders zijn dan dat van een klant. Bij copywriting daarentegen zijn de copywriters minder betrokken bij uw dagelijkse bedrijfsactiviteiten en brengen ze een frisse, objectieve kijk mee. Met teksten kunnen ze duidelijk illustreren hoe uw product of dienst de problemen van uw klant kan helpen op te lossen.

Overtuig uw prospecten & klanten

Goede copywriting verkoopt. Het concept maakt van uw producten werkelijk must-haves. U creëert zo een verhaal dat lezers niet alleen entertaint, maar hen ook tot actie aanzet. Dat is handig om uw bedrijf te promoten en een groot publiek aan te trekken.

Verder is copywriting een hulpmiddel waarmee u de unieke kenmerken en voordelen van uw producten kan benadrukken. U kent die als geen ander, maar het vergt de vaardigheid van een copywriter om er een nieuwe dimensie aan te geven. Daardoor wordt de verbeelding van uw doelpubliek gestimuleerd en zal het geïnteresseerd zijn in uw aanbod.

Door kwalitatieve teksten op uw website en andere online communicatietools te voorzien, kan u heel wat tijd winnen om prospecten en klanten te overtuigen. Die gewonnen tijd kan u dan weer in uw eigenlijke dienstverlening investeren.

Wil u zelf van bovenstaande voordelen genieten? Ga dan in zee met BREEX Salesmakers. Wij staan klaar om u gericht advies te verlenen en de copywriting voor uw bedrijfscommunicatie op punt te stellen.

oeliebrandt copywriting

Tips om uw inhoud te verbeteren

Wil u de inhoud van uw website of webshop verbeteren? Dan zit u bij BREEX Salesmakers goed. Wij hebben voor u een aantal tips op een rij gezet om uw teksten te verfijnen: 

Baseer u op uw merkidentiteit

U moet een heldere merkidentiteit naar voren brengen om te laten zien waarom uw doelgroep uw producten juist zou moeten kopen en niet die van uw concurrenten. Via copywriting kan u de raakpunten met uw lezers benadrukken. Het concept omvat pagina– en merkverhalen, blogberichten, e-mails en berichten op sociale media.

Spreek uw doelpubliek aan

U kan uw doelpubliek aanspreken door onder meer de tone of voice aan te passen. Jongeren zal u bijvoorbeeld niet op dezelfde manier als ondernemers benaderen. Maak uw teksten zo formeler of minder formeel naargelang de lezer en de context. Naast de tone of voice kan u op de behoeftes van uw doelpubliek inspelen. Denk na over waarom het uw teksten leest. Probeer zo vragen te beantwoorden en aan verwachtingen te voldoen.

Maak tijdens het schrijven nooit de fout uw lezers te kleineren. Hoe geweldig uw product ook is, het zal niet verkopen als de taal of toon die u in uw tekst gebruikt neerbuigend is. Hoe slim of verleidelijk uw tekst ook klinkt, hij zal niet in goede aarde vallen bij uw doelgroep. Uw lezers zijn immers gewoon mensen die op zoek zijn naar een oplossing voor een probleem. Hen met respect en waardigheid behandelen, loont dus zeker de moeite.

Deel kwalitatieve content

In onze huidige digitale wereld zijn teksten het eerste wat uw publiek ziet en ervoor zorgt dat uw bedrijf bekend wordt. Een eerste indruk kan uw reputatie omhoog tillen of juist schaden. Daarom moet u een goede en blijvende indruk maken. Zo niet, zal u uw doelgroep niet kunnen boeien.

Goede copywriting vergroot uw geloofwaardigheid en professionaliteit, waardoor uw merk boven dat van de concurrentie uitsteekt. Een manier om een goede relatie met uw doelgroep te creëren, is een positief beeld van uw bedrijf opzetten.

Bij copywriting moeten woorden zorgvuldig gekozen worden, want er is gewoon geen ruimte voor onzin. Elk woord dat u gebruikt, moet relevant zijn. Geen enkel woord mag alleen als opvulling worden gebruikt. Dat betekent echter niet dat u details hoeft te vermijden of dat uw tekst extreem kort moet zijn.

Speel in op emoties

Een professionele tekst is essentieel voor een onderneming. Zet geen inhoud online die niet is nagelezen op inhoudelijke en grammaticale fouten. Als uw doelgroep u niet zakelijk genoeg vindt overkomen, zal die u niet vertrouwen en trekt die zich terug.

Roep met copywriting ook de juiste emoties op. Dat kan met een paar zinnen of woorden, afhankelijk van hoe u die emoties wil uitdrukken. In langere teksten dreigen lezers zich te verliezen. Hetzelfde geldt voor moeilijk te begrijpen boodschappen.

Met scherpe copywriting kan u uw publiek ervan overtuigen dat het iets tekortkomt. Door dat gevoel te stimuleren, creëert u een behoefte die klanten willen vervullen. Dat kunnen ze door uw product te kopen of een beroep op uw diensten te doen.

Meer informatie over copywriting inwinnen?

Copywriting voor websites

Copywriting voor websites is een proces van inhoud schrijven om een gewenste actie uit te lokken. Die inhoud kan in de vorm van blogs, landings- en productpagina’s weergegeven worden. Dankzij goed opgestelde websiteteksten worden bezoekers hoogtstwaarschijnlijk leads of zelfs klanten.

De meeste marketeers herkennen slechte webteksten als ze die zien. Waaraan? Een slechte webtekst leest niet vlot, wekt geen emoties op, beïnvloedt geen gedrag en spoort niet expliciet aan tot actie. De teksten voelen zinloos aan, wat marketing net niet wil bereiken.

Wenst u uw webteksten door ervaren copywriters te laten schrijven? BREEX Salesmakers stelt doeltreffende teksten op maat samen. Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek beantwoorden wij al uw vragen uitvoerig.

SEO-copywriting

SEO of Search Engine Optimisation is een marketingstrategie met als doel uw website goed te laten scoren in Google en andere zoekmachines. Anders krijgt uw doelpubliek uw inhoud misschien nooit te zien. Met de juiste toon, trefwoorden of sleutelzinnen helpt SEO-copywriting een online aanwezigheid te creëren en te onderhouden, zodat uw doelpubliek u gemakkelijk kan vinden. Een van de grootste uitdagingen voor contentmarketeers is teksten schrijven die niet alleen voor zoekmachines geoptimaliseerd zijn, maar ook een meerwaarde hebben voor consumenten.

Interesse in een doeltreffende website met kwalitatieve copywriting?

Uw website vol kwalitatieve inhoud

Wil u een nieuwe website laten ontwerpen die indrukwekkend webdesign met kwalitatieve inhoud combineert? Dan bent u bij BREEX Salesmakers aan het juiste adres. Onze copywriting vormt een mooi geheel met het design, waardoor u nieuwe klanten kan overhalen

Bovendien kunnen wij SEO op uw webteksten toepassen, zodat zoekmachines zoals Google ze sneller vinden. Bij vragen of opmerkingen hoeft u ons slechts een seintje te geven. Wij helpen u zo snel mogelijk verder.