Facturatiesoftware, de ideale hulp voor uw administratie

Heeft u als ondernemer hulp nodig bij uw administratie of om bedrijfsfacturen op te stellen? Vaak wordt ervoor gekozen om professionele facturen op te stellen met programma’s zoals Word en Excel. Zulke tools lopen een hoog risico op fouten. Daarbovenop is het moeilijker om daarmee een degelijke structuur op te bouwen.

Met facturatiesoftware kan u die problemen moeiteloos vermijden. Het is echter niet altijd eenvoudig om het beste systeem voor uw bedrijf te selecteren. Aan de hand van dit artikel willen wij u helpen de beste keuze voor uw onderneming te maken. Dat doen we door aan te tonen met welke belangrijke factoren u rekening dient te houden. We lijsten ook de voordelen van facturatiesoftware voor u op.

Heeft u na het lezen van dit artikel nog vragen over facturatiesystemen of het beste systeem voor uw bedrijf? Dan kan u ons zeker contacteren. Wij beantwoorden spoedig al uw vragen.

Waarom facturatiesoftware?

Overweegt u om facturatiesoftware voor uw bedrijf aan te schaffen? Facturatie en administratie kunnen heel wat tijd innemen, waardoor er minder in de dienstverlening van uw onderneming geïnvesteerd kan worden. Echter zijn die zaken wel noodzakelijk voor uw bedrijf en kunnen ze dus niet zomaar achterwege gelaten worden. Door voor een degelijk en intuïtief facturatiesysteem te gaan, kan u uw bedrijfsfacturatie en -administratie digitaliseren en automatiseren. Zo kan u van de volgende voordelen genieten:

Tijd- en kostenbesparend

Aan de hand van een kwaliteitsvol programma kan u uw bedrijfsfacturatie en -administratie digitaliseren en automatiseren. Zo kan u onder meer betalingen online sneller en efficiënter afronden. U hoeft u geen zorgen meer om verzendkosten te maken, aangezien al uw facturen digitaal uitgestuurd worden.

Bedrijfsfacturatie en -administratie gecentraliseerd

Ons systeem ordent alle facturen digitaal op eenzelfde plek. Dankzij die centralisatie kan u een degelijke structuur opbouwen, zodat u een inzicht in uw inkomsten en uitgaven krijgt.

Uw bedrijf helpen te groeien

Door middel van betrouwbare facturatiesoftware en een doeltreffende service kan uw bedrijfsfacturatie en -administratie vlot verwerkt worden, waardoor uw bedrijf kan blijven groeien.

Altijd & overal beschikbaar

Wil u de financiën van uw bedrijf vanop uw computer en gsm kunnen bekijken? Met onze eenvoudige digitalisatieoplossing kan u uw administratie altijd en overal beheren. U krijgt ook een helder overzicht van uw financiën.

Veilig & stabiel platform

U kan uw administratie via onze facturatiesoftware op een server opslaan. Die krijgt regelmatig back-ups, zodat u uw gegevens niet kan verliezen, zelfs niet als uw computer het begeeft. Uw offertes, facturen, schattingen, enz. blijven dus veilig bewaard. De werking van onze systemen wordt zo ingesteld om uw privacy en die van uw klanten te kunnen garanderen.

Volledig op maat

Met aangepaste software kan u uw facturatie snel en efficiënt opstellen. Dat gebeurt meestal door middel van templates. Die kan u volledig personaliseren door bijvoorbeeld uw logo of uw contactgegevens aan het design toe te voegen. Door facturen en offertes volledig op maat van uw bedrijf aan te passen, creëert u herkenbaarheid bij uw klanten.

Kortom, u kan aan de hand van een facturatieprogramma het beste uit uw bedrijf halen. Wij helpen u graag de ideale facturatiesoftware uit te zoeken om tijd en geld te besparen. Aarzel niet om ons te contacteren voor gepersonaliseerd advies.

Factureren met Word & Excel is verleden tijd

Naast de automatische factureringstools zijn Word of Excel handig om facturen op te maken en op te volgen. Wanneer u daarvoor opteert, moet u wel weten dat dat niet de optimaalste oplossing is. Voor een startende onderneming kunnen Word en Excel wel interessante tools zijn door de volgende voordelen. Iedereen kent de programma’s en kan ermee werken. Daarnaast zijn ze gratis. U heeft ze waarschijnlijk zelfs al op uw pc of laptop staan. Echter brengen Word en Excel als facturatieprogramma’s een heel aantal nadelen mee.

Voor een groeiend bedrijf zijn Word en Excel niet de ideale oplossing op lange termijn. De tools kunnen namelijk slechts in beperkte mate geautomatiseerd worden. U moet uw facturen dus grotendeels manueel opstellen en verwerken. Achteraf moeten die ook opgevolgd worden. Het volledig proces neemt dus veel tijd, geld en energie in beslag.

Bovendien verhoogt het het risico op fouten. Vooral als het aantal facturen van een groeiend bedrijf stijgt, kan het moeilijk zijn om met Word en Excel een overzichtelijke structuur te behouden. Laat die tools dus voor wat ze zijn en ga resoluut voor een degelijke en automatische factureringstool.

bespaar tijd met facturatiesoftware

Wat moet zo’n facturatieprogramma kunnen?

Het aanbod aan facturatiesoftware wordt met de dag groter. Daarenboven zijn er verschillende aspecten die voor ondernemingen cruciaal zijn in een facturatieprogramma. Het is dus interessant om een programma te vinden waarmee u deze functies kan vergemakkelijken:

  1.   facturen & offertes opmaken en versturen
  2.   versnelde betalingen doorvoeren
  3.   foutloos gegevens verwerken
  4.   periodiek facturen
  5.   onkosten van het bedrijf bijhouden
  6.   per kwartaal de facturen en onkosten naar de boekhouder versturen, zodat die de btw-aangifte kan doen.
  7. een duidelijk inzicht in uw financiën verkrijgen

 

Hoe meer functies de facturatiesoftware aanbiedt, hoe meer u uw bedrijfsfacturatie kan automatiseren. Niet elk bedrijf heeft alle functies nodig. Door te bepalen welke functies voor uw bedrijf nuttig zijn, kan u de geschikte software voor uw zaak selecteren.

Verder loont het de moeite om het werk te controleren dat de facturatiesoftware voor u uitvoert. U heeft daarvoor, dankzij de structuur en overzichtelijkheid van het programma, niet veel tijd nodig. De prijs die u in onze software investeert, verdient u gemakkelijk terug.

Indien gewenst, kan u op de uitgebreide vakkennis van BREEX Smartworks rekenen om de juiste keuze te maken. Wij vergelijken de verschillende opties voor u en verstrekken gepersonaliseerd advies. Contacteer ons vrijblijvend als u vragen heeft of een adviesgesprek wil aanvragen. Wij beantwoorden uw vragen over facturatiesoftware uitvoerig.

Voor wie is onze digitalisatieoplossing gemaakt?

Facturatiesoftware is een digitalisatieoplossing die een heel aantal voordelen kent. Iedereen die zich in facturatie en administratie verdiept – onder wie vooral ondernemers -, heeft zeker baat bij ons programma. Zo kunnen onder meer (bouw)bedrijven, apothekers en boekhouders heel wat tijd en geld besparen bij hun administratie en facturatie. De passende module kan wonderen doen voor uw bedrijf.

Door het volledige facturatie- en administratieproces digitaal te centraliseren, kan u tegelijkertijd een overzichtelijke structuur opbouwen. De gewonnen tijd kan u dan weer investeren in de dienstverlening van uw bedrijf. Onze digitalisatieoplossing kan uw bedrijf zo helpen te groeien.

Wij raden u aan om facturatiesoftware te laten installeren als uw facturatieproces te veel tijd inneemt, als u nog geen software heeft of als uw software verouderd is. Daarnaast kan die de ideale oplossing zijn om met meerdere personen via hetzelfde systeem te werken of om van overal operationeel te blijven.

Waarop moet u letten bij facturatiesoftware?

Er bestaat heel wat verschillende bedrijven die facturatiesoftware aanbieden. Om de degelijke systemen van de rest te onderscheiden, is het belangrijk om u de juiste vragen te stellen. We lijsten hieronder de voornaamste voor u op:

  •     Hoeveel kost het facturatieprogramma?
  •     Is het gebruiksvriendelijk en intuïtief voor zowel ondernemers (of hun bedrijf) als voor klanten?
  •     Kunnen klanten zelf inloggen om hun facturen te bekijken?
  •     Kan u facturen en betalingsherinneringen automatisch laten uitsturen?
  •      Kan u online betalen met programma’s zoals PayPal of Mollie?
  •     Kan u uw facturatie- en kostenhistoriek snel en eenvoudig bekijken?
  •     Kan u een module voor tijdsbesteding aan projecten, facturen en klanten koppelen?

 

Afhankelijk van uw behoeften wegen sommige criteria uit de vragenlijst zwaarder door dan andere. Door de antwoorden op voorgaande vragen te analyseren, kan u bepalen welke facturatiesoftware het best bij uw bedrijf aanleunt. Wil u onze hulp inroepen om het beste facturatiesysteem te kiezen? Maak dan zeker een afspraak met onze experten. Wij adviseren u met plezier over de opties.

De ideale facturatiesoftware binnenhalen?

Een factureringstool op uw eigen server installeren

Als u een factureringstool in huis haalt, moet u evengoed stilstaan bij de installatie ervan. Daarbij bestaan er twee werkingsmethoden. Enerzijds kan u de software op de server van de aanbieder laten installeren. Dan blijft die in zijn of haar beheer.

Anderzijds kan u uw factureringstool op een eigen server laten installeren. Dat wil zeggen dat u uw facturatiesoftware als subdomein van uw hoofddomein kan instellen, bijvoorbeeld: facturatie.mijndomeinnaam.be. De facturatiesoftware is daarbij in eigen beheer en dus uw eigendom.

Hoewel beide werkingsmethoden hun voor- en nadelen hebben, dient u dat verschil zeker in acht te nemen als u met een facturatiesysteem wil starten. Wij raden u echter een factureringstool aan die op een eigen server geïnstalleerd wordt. Omdat dat type in eigen beheer is, laat het meer mogelijkheden tot personalisatie toe. Bovendien beveiligt het type systeem uw gegevens extra goed.

Overstappen naar digitalisatie

Door naar een facturatieprogramma over te stappen, digitaliseert u uw volledige facturatie- en administratieproces. Hoewel digitalisatie binnen bedrijven bijna onvermijdelijk wordt, kan die soms intimiderend zijn. Die brengt namelijk heel wat verandering met zich mee. Het is daarom belangrijk om te weten hoe het bedrijf tegenover innovatie staat. Denk aan werknemers die nieuwe vaardigheden moeten ontwikkelen.

Een goede begeleiding en ondersteuning van de ondernemer en het bedrijf als geheel kan de overstap vergemakkelijken. Een vlotte (interne) communicatie kan eveneens helpen om een firma innovatiever te maken.

Wil u begeleid en ondersteund worden om uw onderneming te digitaliseren? Dan kan u ons zeker contacteren. Wij adviseren u graag en helpen u het proces te doorgronden.

MyBREEX, uw facturatiesoftware

Bent u als ondernemer op zoek naar de optimale facturatiesoftware? Dan raden wij MyBREEX aan. Ons programma is de ideale module waarmee u uw facturatie kan opmaken, uitsturen en opvolgen. Dankzij het gecentraliseerde overzicht van uw openstaande facturen kan u automatisch betalingsherinneringen naar uw klanten verzenden. Zo vermijdt u onbetaalde facturen. Geniet van de voordelen van onze software voor zowel eenmalige als periodieke facturen. Verder kan u uw inkomende facturen ermee openen en betalen.

MyBREEX is een degelijk voorbeeld van facturatiesoftware die geïnstalleerd wordt op een eigen server. Aan de hand van onze tool kan u heel wat tijd en geld besparen. MyBREEX levert een totaalpakket om uw onderneming te digitaliseren. Dankzij de opleiding, die bij de installatie van het programma aangeboden wordt, is werken met MyBREEX werkelijk kinderspel.

Het primaire doel van MyBREEX als facturatieprogramma is om uw bedrijf te helpen groeien. Het spreekt dan ook voor zich dat het programma kan opschalen om de groei van uw bedrijf te ondersteunen. Zo blijft dat het beste systeem voor uw administratie.

Naast kwalitatieve hard- en software bent u bij MyBREEX verzekerd van een klantvriendelijke en doeltreffende service. Onze experten staan steeds klaar om u te helpen.

MyBREEX hecht veel belang aan veilige software. Daarom nemen we regelmatig back-ups van onze systemen om uw privacy en die van uw klanten te garanderen.

Voordelen van MyBREEX

Er zijn heel wat redenen om voor MyBREEX als factureringstool te opteren. Wij hebben voor u alvast een aantal voordelen op een rijtje gezet:

  •     flexibel & intuïtief
  •     veelzijdig programma
  •     kwalitatieve hard- en software
  •     complete installatie
  •     duidelijke opleiding
  •     ijzersterke service

 

Wil u zelf zien hoe MyBREEX werkt? Dan kan u alvast een demo van onze factureringstool aanvragen. U hoeft ons daarvoor alleen maar een seintje te geven. Tijdens een uitgebreide demonstratie kunnen wij al uw vragen over onze facturatiesoftware beantwoorden.

Wil u nog meer tijd besparen?

Sommige facturatieprogramma’s, waaronder MyBREEX, kunnen aan andere programma’s gekoppeld worden. Dat zorgt ervoor dat uw systeem nog efficiënter wordt en dat u uiteindelijk nog meer tijd kan besparen.

Zo kan het bijvoorbeeld interessant zijn om uw bank aan de software te kunnen koppelen en uw banktransacties te integreren. Dat kan handig zijn voordat u betalingsherinneringen automatisch laat uitsturen.

Werkt u met MyBREEX, dan heeft u meer dan 35 koppelingsmogelijkheden! Afhankelijk van uw behoeften kan u de facturatiesoftware met Payconiq, Car-Pass, Teamleader en nog veel andere applicaties verbinden. Om de koppelingen door te nemen, kan u best de aanbieder van uw facturatiesoftware aanspreken. Die zal u kunnen bijstaan om de passende te selecteren.

Hulp nodig om uw facturatie te digitaliseren & automatiseren?

Conclusie

Administratie en vooral facturatie vragen een grote tijdsinvestering van ondernemingen. Dat zijn werkuren die u aan uw dienstverlening zou kunnen besteden. Met degelijke facturatiesoftware zoals MyBREEX geniet u van een heel aantal voordelen.

Zo kan onze software uw bedrijf helpen te groeien door tijd- en kostenbesparend te werken. Om het beste programma voor uw bedrijf te kiezen, is het trouwens belangrijk om u de juiste vragen te stellen. Daarnaast is het interessant om te weten hoe de facturatiesoftware geïnstalleerd wordt: gebeurt dat op een eigen server of niet? Mocht u advies willen inwinnen, helpen wij u verder. Stuur ons gerust al uw vragen door en wij beantwoorden die in een mum van tijd.