Met CodaBox knoop je informatiestromen uit verschillende bronnen aan mekaar. Al je facturen, bankrekeningen en loondocumenten worden omgezet in bruikbare data. CodaBox centraliseert je financiële gegevens en loondocumenten in je bestaande software, die ze meteen verwerkt. Omdat CodaBox nauw samenwerkt met vrijwel alle boekhoudpakketten, garanderen we je een vlotte gebruikerservaring. Zo werk je sneller en volledig foutloos. Met je onzichtbare boekhoudtool loopt alles van een leien dakje.
Om je digitale bankafschriften beschikbaar te maken dien je CodaBox een mandaat te geven om deze bij je bank op te vragen. Als je zelf een CodaBox-account aanmaakt zal je dit zelf bij CodaBox moeten doen. Veel boekhouders hebben echter van hun klanten al een mandaat gekregen om deze digitale bankafschriften op te vragen. Check dus zeker eerst bij je boekhouder of dat voor jouw onderneming het geval is. Indien dat niet het geval is kan je vragen aan je boekhouder om dit in orde te brengen of zelf een CodaBox-account aanmaken. Heb je het mandaat bij je boekhouder in orde gebracht? Dan kun je een token aanvragen om je CODA- bestanden in MYBREEX te importeren.
Klik daarvoor in het menu ‘Bank’ op het submenu ‘Automatiseer’. Daarna klik je op ‘Token aanvragen’. Indien het mandaat bij je boekhouder ondertekend is en je e-mailadres en bankrekeningnummers bij CodaBox gekend zijn krijg je een e-mail met daarin een token dat je kunt invullen in het daarvoor voorziene veld. Accepteer de algemene voorwaarden en klik op ‘Opslaan’ om je bankafschriften via CodaBox in MYBREEX te importeren. Ontvang je geen token? Neem dan contact op met je boekhouder om het mandaat voor CodaBox in orde te brengen.
Ik heb op de knop ‘Token aanvragen’ geklikt, maar krijg een e-mail dat mijn rekening niet gekend is bij CodaBox.
Neem contact op met je boekhouder om de rekening toe te voegen aan je Codabox-account.
Ik heb de CodaBox-token ingevuld, maar deze wordt niet geaccepteerd.
Vermoedelijk heb je een recentere token ontvangen in je mailbox en is deze token niet meer geldig. Gebruik de nieuwe token of neem contact op met support@codabox.com.
In het submenu ‘Automatiseer’ staat er dat de verbinding met de bank actief is, maar ik ontvang geen transacties.
Indien je merkt dat er na enkele dagen nog steeds geen banktransacties zichtbaar zijn, raden we aan om contact op te nemen met je boekhouder of CodaBox. Vermoedelijk is je mandaat nog niet bij de bank aangekomen of zijn er nog geen banktransacties beschikbaar bij CodaBox.
Hoe voeg ik meerdere rekeningen toe aan de automatische betalingscontrole via Codabox?
Om CODA-bestanden van meerdere rekeningen in MYBREEXte ontvangen, moeten al deze rekeningen bij CodaBox geregistreerd zijn. Neem contact op met je boekhouder om alle rekeningen waarvoor je CODA-bestanden wil ontvangen in MYBREEX aan je CodaBox-account toe te voegen.
Ik ben veranderd van boekhouder.
Bij wijziging van boekhouder dient sowieso steeds een nieuwe token aangevraagd te worden om de connectie met de bank via CodaBox opnieuw tot stand te brengen. Check eerst bij je nieuwe boekhouder of hij een account bij CodaBox heeft met mandaten voor al zijn dossiers, en verleen hem eventueel een mandaat om jouw bankrekeningen te koppelen.
BREEX is dé referentie voor slimme bedrijfsoplossingen bij ondernemers in de Benelux. Klanten helpen groeien is ons voornaamste doel.